The Flex FM Room

Bersama En. Yaakub E'den Mineral Water di Flex FM!



3 Oktober 2013.

Dalam segmen pagi ini, para penyampai bersama tetamu jemputan dari Darul Khusus Venture Sdn Bhd membincangkan kelebihan air mineral Eden Mineral Water.

Terdapat pelbagai info menarik yang dibincangkan. Di antaranya:

- Terdapat beberapa faktor yang menentukan sama ada air mineral itu halal atau haram diminum. Antara faktor tersebut adalah, cara pemprosesan dan alat penapisan air tersebut. Terdapat juga air mineral di luar sana yang tidak mengikut piawai yang menggunakan penapisan yang tidak halal sehingga menyebabkan was-was.

- Warna pada penutup air mineral juga memainkan faktor yang berlainan. Terdapat warna putih, biru dan merah di luar sana dan yang betul-betul memenuhi piawaian air mineral adalah penutup berwarna biru.

- Secara lazimnya, air mineral yang terdapat di pasaran bukan sepenuhnya air mineral tetapi lebih kepada 'drinking water' yang mana kandungannya tidak sepenuhnya menjadikan air tersebut sebagai air mineral.

- untuk maklumat lanjut, bolehlah ke Ekspo Halal Fest di MICC di Serdang yang sedang berlangsung 2 - 6 Oktober 2013 di booth 11 atau lawati www.edenmineralwater.com.my.


0 comments:

Join Us!

Pendengar Flex FM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...